Ångest attack, självhat

Måste skriva av mig nu annars vet jag inte vaTT jag kommer ta vägen. Skriver från min iPad så ursäkta stavfel och allt annat.
 
sitter nu och har en ångest panik attack...för en sån jävla töntig sak. 
 
För exakt 3 veckor sen började jag med P-piller. Jag började ta det istället för P-ring för jag haft problem med svamp som jag får när jag byter ring. 
 
I helgen skulle jag väga Yasha och det gör man ju då lättast att hålla honom i famnen och sen efter det bara ta bort det man själv väger. 
 
Jag är en pendlare med 1-2 kg jag brukar väga mellan 65-68kg...har aldrig vägt mer än 70kg och det gjorde jag när jag var 15-16 och jag börjat med mini piller för att jag har hemsk mens som kontrolleras bäst med preventivmedel...på den tiden brukade jag väga 60-61kg så jag gick alltså upp 10kg väldigt snabbt och märkte det inte ordentligt förens mina kläder inte passade längre. 
 
Jag ställer mig inte ofta på vågen då vågen för mig triggar ångest över min kropp. Har under många många år haft problem med hur jag ser min kropp.
 
Det började redan i 3an, alltså i lågstadiet. Men då handlade det inte om det som det gör idag. Då var det att jag hade större fötter än alla andra tjejer, vilket jag inte märkte själv utan en flickas pappa sa "oj vilka båtfötter du har!" När han kom för att hämta sina dotter och såg mina skor som jag precis skulle sätta på mig. 
 
Det var där det börja, sen efter det var det att man inte hade några bröst...och till sist kom det med vikten. 
 
Det med vikten sitter idag i. Jag har aldrig enligt mig själv tillhört de smala tjejerna med de stora brösten. Jag skulle egentligen vilja säga att jag är väldigt normal i kroppen. Men den där lilla rösten i bakhuvudet pekar på min degmage och mina love-handels och viskar att du är fan tjock och att alla kan se hur "fläsket" rör sig när man går och speciellt är på bussen eller liknande.
 
Även jag har ju bra perioder då jag ändå tycker att min kropp är okej. Men denna sommar har varit jobbig med bikini osv och så kom det har med vågen. 
 
Jag har alltså gått upp till 72kg, 4 kilo på 3 veckor tack vare en jävla tablett. Som i sin tur gör att jag får en löjlig panik attack? Jag önskar att mitt sinne var starkt nog att bara säga "FUCK YOU, jag är vacker ändå!" Men jag är inte så stark och struntar i om de här P-pillerna kanske hjälpt med min mens bättre. Jag måste gå till mottagningen denna vecka när de har öppet hus och byta, för annars kommer mitt självhat bara öka. Och för er som tänker skriva att jag kanske äter mer eller bara behöver träna mer, jag äter precis som jag brukar och motionerar lika mycket också. Så att gå upp 4kg på 3 veckor är inte normalt för mig som ändå brukar ha en ganska stabil vikt och haft det i flera år.
 
Mår lite bättre nu när jag fått ut mina känslor, vilket den här bloggen är till för från första början. Imorgon är en ny dag. 
 
God natt 
Allmänt | |
Upp