Snart fredag, snart fredag...

Vakna idag på helt fel sida av sängen, igår var en lång dag och natten gjorde det inte bättre. Blev illamående så fick inte mycket sömn och har så ont i kroppen så denna långhelg som kommer är perfekt.


Så jag hann iaf med min vanliga tub imorse med 1 minut kvar, vilket kändes skit bra då jag bara kan koppla bort i 1 timme, men icke! 

Självklart ska passiv-aggressiva kärringar göra dagen liiiiite värre. När jag åker tuben med hundarna tar jag upp två säten av fyra. Varför? Jo för att båda mina hundar får inte plats under sätet såklart...och har jag dem i gången blir dem trampade på av allt folk som bara kan titta ner i sina telefoner på morgonen och bryr sig inte ett piss om vem dem går in i osv. Men men...så det utspelade sig så här. 

"Får jag sitta-...oh du hade en hund där......"
"Ja jag har två stycken så dem får inte plats under sätet och vill inte ha dem i gången för folk trampar på dem."
".....okej....ja, jag får väl stå om du ska han hunden där"
"..Ja det får du......"

Så går hon och ställer sig mitt emot mig och ska slänga de smutsigaste blickarna man kan tänka sig...Usäkta men hur gammal är du liksom? En kvinna som suttit med mig några stationer börjar prata med mig om hur hon jobbar med just planering kring tågen osv för SL. Hon sa att det är okej att jag har mina hundar så för det finns inga regler som säger att dem måste få plats under ett säte. Vilket stämmer, det ända som står på sl's hemsida om djur är att dem INTE ska sitta PÅ sätet och sen att man får Max ha tre stycken hundar med sig.

Hon fortsatte att berätta att sl, just nu planerar att bygga om i tågen så vi till slut kommer ha som i blandannat London å man sitter mittemot varandra längst väggarna av tåget, för att de ska ge mer utrymme för stående, samt dem som har vagn, hundar eller resväskor. 

Vi pratar ganska länge och då om det med mina hundar, så varje gång jag svara så svara jag tillräckligt högt för att fröken surtant skulle höra. Vilket störde henne otroligt mycket. Ja jag ja leka samma lek som du tant....Dont get petty with me, if you cant handle it,right back at ya...

Någon station senare ska en hjärnlös person TRYCKA in sin barnvagn ( ta det lugnt den var tom) när dörrarna höll på att stänga sig...Som ni nog fattat så fastna vagnen och dörrarna blev paj. Vilket resulterade till försening och tillräckligt försenat så tåget skulle inte längre gå till Skarpnäck..Nej nu skulle den minsann till Farsta...

MEN TACKDU HJÄRNLÖSE! Min dag var inte förstörd nog, så tack så mycket...

På jobbet var det iaf fint väder, så kunde gå en promenad med hundarna, men min stubin har varit ganska kort hela dagen. 

Dem som känner mig vet att jag blir lättretlig när jag är trött eller hungrig. Bad om ursäkt till mina kollegor i förväg om jag skulle vara lite kort i tonen i dag, men sa att jag skulle försöka att inte vara det. 

För är ju inte okej att det ska gå ut över dem. Men dem sa att det var okej och ja dem såg att jag var helt förstörd idag... Mina mörka ringar under ögonen är INTE att leka med. 

Men nu är det dags för sängen och bara några timmar kvar till fredag och sen helg.

Stay safe! Och glöm inte att sova och äta så ni inte blir kinkiga som mig! ;)


Allmänt | |
Upp